27 February, 2009

Few days left

Genap 2 hari je lagi tinggal cuti aku, isnin nie dah start balik klas. Malas giler nak start klas balik..rasa cam tak puas je cuti walaupun cuti 3 bulan. Yela bile kire2 balik hari yang aku benar2 cuti, sbenarnye ade 3 minggu je yang aku benar2 cuti yg golek2 tak wat pape.

So dalam cuti 3 bulan nie, aku:
1. pegi holiday kat NZ 2 minggu
2. spend time ngan family 3 minggu
3. keje kat lab 7 minggu
4. khatam 5 buah buku
5. khatam 1 cite korea, 1 cite jepun n 4 cite taiwan
6. dapat total gaji $2100 (ka ching!!haha)
7. miss aunt akunye wedding

Last week cuti nie berlalu dengan sangat cepat. Rasenye baru je brenti keje semalam, rupa2nya dah sminggu dah aku brenti keje. Sminggu tak keje nie rase sangap giler. Rindu nak masuk lab balik pun ada.hehe..

Kita tinggalkan cerita summer break, skang citer psal klas plak. Dah masuk 3rd year dah dalam degree aku, next year dah final year pastu abes. Skejap je masa berlalu dah nak abes dah degrre aku nie. This sem aku amik 4 subjek: Determination of Molecular Structure (chem), Drug Design & Development (biot), Biomedical Pharmacology (biom) and Genomics & Bioinformatics (biol). Ni 1st time yang aku amik 3 bio subjek dalam 1 sem, besenya aku limit 2 bio subjek je per sem (yela bio bkan strong point aku..hehe..walaupun aku amik biotek). Hopefully aku bleh cope this sem and maintain Dean's list, InsyaAllah.

Btw, end of this year i'll be going to UK and Europe. Finally, jadi jugak nak wat eurotrip ujung taun nie as planned..hehe. Last week baru beli tiket so akan pegi 23 hari from 20dec till 12jan. Yang bestnya boxing day kat sana, skarang nie tinggal nak kne kumpul duit nak blanje kat sana je. Tak sabarnya rasanya walaupun lame lagi till the end of the year. Nampaknya azam taun baru nak pegi jepun/korea kene tangguh taun depanla nampaknya. Mana mampu rasanya nak pegi 2 temapat setaun. Tiket flight aje dah brape, belum masuk kos belanja kat sana lagi. Dahla jepun and korea memang terkenal dengan kos hidup yang tinggi kat sana. So memang tak ada choice selain postpone, AGAIN. Hisy, next year kalau tak jadi jugak tak taula, dah 2 taun tunda..hehe..


Till then~

5 says:

Yatie Samsul said...

bes gile. ko gi uk ngan member2 ko ke. serius jeles! nak ikot.

Huda Daud said...

aah aku g ngan membe2 aku, berempat..yg ke4 tue nomel..hehe..faiz join gak..ko x nak join ke??aku g dr mesia pn..naik airasia..

~ yanna ~ said...

wahh!! sronok nye planning jenjalan!! aku nk gi korea!! hehe~ bile la bleh ek..

huda! ko kn dpt gaji.. blnje la sket.. huhu! masyukk tu.. dpt $2100! memang gaji sane average cmtu ke??

he11mi~ said...

besnye planning die.yela.kacing kacing la katekn.hehe.blikn aku kicen:P

Anonymous said...

yana: xpe..nnt ko dh keje. ko kumpul duit pegi ye..aku pn nk g korea gak..nk jumpe oppa aku..hehe..gaji die tgkla..aku dpt 300 sminggy..adeje keje yg dpt sampai 500 sminggu..tp org sini mmg bg gaji byk r..

mong: hehe..planning mesti best..penat aku keje..hehe..iA..nnt aku blikan ko kicen